Els nens/es amb TDAH a l'aula


El TDAH en els nens i nenes es pot presentar en general de 2 formes segons la conducta afectada que
predomini.

- El nen predominantment desatent: El nen sembla no escoltar quan se l’hi parla directament, li costa posar-se en marxa i sovint oblida o perd coses. Es distreu amb estímuls que són irrellevants com qualsevol soroll. Dins l’aula el nen passa desapercebut. Al no apuntar res a l’agenda oblida les tasques que cal realitzar a temps i sovint les entrega amb retard a més d’incompletes. Tampoc sembla motivar-se per a fer tasques que requereixen un esforç mental considerat, ja que per a ells es un esforç gran i sempre que pot les evita. En els exàmens dóna respostes desorganitzades i les escriu en els espais equivocats.
Aquests nens sovint passen a tenir fama de poc intel·ligent, ganduls i molt desmotivats. Ningú aposta per a un futur prometedor d’aquests nens.


- El nen predominantment hiperactiu-impulsiu:  Es mou sempre, inclòs en moments inapropiats.
Mou mans, peus, es balanceja i s’aixeca sovint. En altres paraules, no pot quedar-se quiet. Interromp converses i activitats i sol involucrar-se en els jocs dels altres. Respon de forma precipitada, fins hi tot abans que se li acabi de formular la pregunta. Té dificultats per acabar les tasques o jocs tranquils i parla en excés. El comportament resulta molest i sovint desencadena manifestacions d’agressivitat, tant a l’aula com a casa.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada